http://www.europeancollege.gr/

εγγραφείτε στο newsletter μας

*
Παρακαλούμε εισάγετε το email σας
Έχετε εγγραφεί στην υπηρεσία newsletter.

Αίθουσα Μαθηματικών και Ρομποτικής

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 Papert είδε την ανάπτυξη ενός νέου στοιχείου στην κοινωνία που πίστευε θα φέρει επανάσταση, αυτής της εκμάθησης του υπολογιστή. Ο Papert πίστευε ότι ο προγραμματισμός του υπολογιστή από ένα παιδί, καθιερώνει μια στενή επαφή με μερικές από τις βαθύτερες ιδέες της επιστήμης, όπως τα μαθηματικά, της τέχνης της μοντελοποίησης ενός κτηρίου. Ο Προγραμματισμός επιτρέπει ή υποχρεώνει τα παιδιά να σκεφτούν  τη δική τους σκέψη. Πρέπει να κάνουν τις διαδικασίες ρητές, ώστε να διδάξουν στον υπολογιστή πώς να εκτελέσει μια συγκεκριμένη εργασία. Με τον τρόπο αυτό, έρχονται να γνωρίζουν πολλά για τη μάθηση.

Ο υπολογιστής είναι ισχυρός στην καθολική εφαρμογή του. Επιτρέπει εμπειρίες που μπορεί να είναι εξατομικευμένες σε κάθε μαθητή. Συνδυάζοντας προγραμματισμό και  σχεδιασμό, τόσο με τη βοήθεια της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς και το χτίσιμο ενός κτίριου μέσω LEGO στη ρομποτική, μπορούμε να παρέχουμε στο παιδί μια πλούσια και ουσιαστική εμπειρία μάθησης.

Ο Ρομποτικός σχεδιασμός μπορεί να εξερευνήσει θεματικές περιοχές, όπως απλές μηχανές, ακολουθία, τάξη, και έλεγχο. Επιπλέον, αυτά τα στοιχεία μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν σε ενδιαφέροντα περιβάλλοντα, όπως να εξερευνήσουμε το περιβάλλόν μας, δημιουργώντας  εφευρέσεις, κατασκευάζοντας ένα τεχνούργημα από μια αγαπημένη ιστορία. Η διδασκαλία της μηχανικής μέσω της ρομποτικής επιτρέπει τους μαθητές να μάθουν το περιεχόμενο ενός θεματικού τομέα,
όπως τα μαθηματικά, εφαρμόζοντας το περιεχόμενο σε ένα πλαίσιο
πραγματικού κόσμου. 

Υπάρχουν αρκετοί σημαντικοί λόγοι για την έκθεση τους νέους μαθητές να ρομποτικής. Καθώς ο κόσμος μας γίνεται όλο και πιο τεχνολογικά αναπτυσσόμενος, οι μαθητές χρειάζονται εμπειρίες από νεαρή ηλικία, που τους επιτρέπει να εξοικειώνονται με την τεχνολογία ως ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό μέσο το οποίο υποστηρίζει και συμπληρώνει την παραδοσιακή μάθηση.

Η Ρομποτική (για παιδιά 4-6 ετών) αποτελεί έναν διασκεδαστικό και ταυτόχρονα ενδιαφέρων τρόπο μάθησης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να έχουν ενεργή συμμετοχή σε αυτή. Δίνει κίνητρα στους μαθητές να μελετήσουν την επιστήμη και την τεχνολογία. Υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση και ταυτόχρονα ενισχύει τη διερευνητική στάση των μαθητών.

Η γνώση που προκύπτει από προβληματικές καταστάσεις δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν μία ισχυρή εννοιολογική βάση για την ανακατασκευή των γνώσεών τους σε μεταγενέστερο χρόνο. Προκειμένου να συμμετέχουν οι μαθητές σε δραστηριότητες σχεδίασης και κατασκευής πραγματικών αντικειμένων, δηλαδή ρομποτικών κατασκευών οι μαθητές προτρέπονται να κατασκευάσουν αλλά και να πειραματιστούν και να διερευνήσουν ιδέες που διέπουν τις κατασκευές τους.