http://www.europeancollege.gr/

εγγραφείτε στο newsletter μας

*
Παρακαλούμε εισάγετε το email σας
Έχετε εγγραφεί στην υπηρεσία newsletter.

Αίθουσα Montessori

Στην αίθουσα Montessori υπάρχει συγκεντρωμένο όλο το υλικό της μοντεσσοριανής αγωγής, τοποθετημένο σε ράφια. Υπάρχουν φωτεινά συστοιχίες στερεών γεωμετρικών μορφών, με εξογκώματα χάρτες παζλ, χρωματιστές χάντρες και διάφορα εξειδικευμένα ράβδων και μπλοκ. Τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν ό, τι υλικά θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν και  για όσο χρονικό διάστημα το υλικό κρατά το ενδιαφέρον τους. Όταν τελειώσουν με κάθε υλικό, θα πρέπει να το επιστρέψουν στο ράφι από το οποίο προήλθε. Τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν το υλικό της μοντεσσόρι στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, πάνω σε μοκέτες χρησιμοποιώντας άλλες μικρότερες μοκέτες ,ατομικά το κάθε παιδί, για να οριοθετήσουν την δράση τους.  Το κάθε παιδαγωγικό υλικό της Maria Montessori έχει συγκεκριμένη χρήση και παίζεται μόνο του ή σε συνδυασμό με άλλα με σκοπό να διδάξει κάτι.

Κάθε υλικό σε μια τάξη Montessori απομονώνει μια ποιότητα. Με αυτόν τον τρόπο, η έννοια που το παιδί είναι να ανακαλύψει, απομονώνεται. Για παράδειγμα, το υλικό που είναι γνωστό ως ο ροζ πύργος αποτελείται από δέκα ροζ κύβους διαφόρων μεγεθών. Το παιδί προσχολικής ηλικίας κατασκευάζει ένα πύργο με το μεγαλύτερο κύβο στο κάτω μέρος και το μικρότερο στην κορυφή. Το υλικό αυτό απομονώνει την έννοια του μεγέθους. Οι κύβοι είναι όλα το ίδιο χρώμα και την υφή. Η μόνη διαφορά είναι το μέγεθός τους. Άλλα υλικά απομονώνουν διαφορετικές έννοιες: χρώμα δισκίων, φάρδος, πλάτος, ύψος, γεωμετρία, άλγεβρα. Άλλα υλικά πραγματεύονται την γεωγραφία, την αλφαβήτα, την υφή, τα χρώματα κα τις διαβαθμίσεις τους, κινητικές δεξιότητες της καθημερινότητας.
 
Επιπλέον, τα υλικά είναι αυτο-διορθούμενα.  Όταν ένα κομμάτι δεν ταιριάζει ή έχει απομείνει, το παιδί αντιλαμβάνεται εύκολα το λάθος. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για παρέμβαση του ενηλίκου. Το παιδί είναι σε θέση να λύσει τα προβλήματα ανεξάρτητα από  αυτοπεποίθηση, την αναλυτική σκέψη, και την ικανοποίηση που προέρχεται από επίτευγμα.
 
Στην αίθουσα αυτή, ενθαρρύνεται  κυρίως η αυτενέργεια των παιδιών και οργανώνονται δραστηριότητες όταν η έννοια που επεξεργαζόμαστε αφορά όλα τα παιδιά της τάξης.