http://www.europeancollege.gr/

εγγραφείτε στο newsletter μας

*
Παρακαλούμε εισάγετε το email σας
Έχετε εγγραφεί στην υπηρεσία newsletter.
17 ΑΠΡ, 2016

Πρώτη φορά στον παιδικό σταθμό: Κριτήρια επιλογής

Σε τρεις ισοδύναμους τομείς εστιάζονται τα κύρια χαρακτηριστικά, που θα πρέπει να δώσουν βαρύτητα οι γονείς κατά την επιλογή της νέας σχολικής φωλιάς για τα παιδιά τους.

Αφορούν προϋποθέσεις για τη σωστή και υγιεινή σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και νοητική τους ανάπτυξη.

  1. Η ύπαρξη ενός ασφαλούς και με υψηλές προδιαγραφές υγιεινής σχολικού χώρου. Στο εσωτερικό καλό είναι να υπάρχει ευρυχωρία, εργονομικό και εκπαιδευτικό design, με μεγάλα παράθυρα για σωστό αερισμό και φωτισμό. Ο εξωτερικός χώρος πρασίνου επίσης να είναι όμορφα διαμορφωμένος για ελεύθερο παιχνίδι.
  2. Η ύπαρξη παιδαγωγών, που λειτουργούν με απόλυτο κίνητρο την έκφραση αγάπης προς τα παιδιά. Οι παιδαγωγοί πρέπει να διαθέτουν και να εκπέμπουν αφοσίωση, υπομονή και τρυφερότητα απέναντι στα παιδιά. Το σύνολο των παιδαγωγών, θα πρέπει επίσης να κατέχει κοινές αρχές και μεθοδολογία για την προσέγγιση των παιδιών, ώστε να εγγυώνται την ασφαλή κοινωνικά και συναισθηματικά ανάπτυξη του παιδιού τους. Αυτό κατά τη γνώμη μας το επιτυγχάνουμε, με την ενεργή παρουσία παιδοψυχολόγου στο σχολείο, ο οποίος και είναι ο πλέον ειδικός επιστήμονας να δώσει κατευθυντήριες γραμμές στις παιδαγωγούς, για θέματα, που αφορούν στον ιδιαίτερο ψυχισμό του κάθε παιδιού. Είναι τόσο σημαντικό, την ώρα που πλάθεται η βάση του χαρακτήρα τους, να λάβουν τα σωστά μηνύματα αναφορικά με τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους τους αλλά και τους μεγαλύτερους, που οποιαδήποτε μη σωστή αντιμετώπιση μπορεί να αποβεί μοιραία. Η δυνατότητα της ελεύθερης έκφρασης των παιδιών σε συνδυασμό με την συνειδητοποίηση και εμπέδωση των ορίων, θα τα γεμίσει αυτοπεποίθηση, ηρεμία και θα τα αποτρέψει από μελλοντικές ατυχείς συμπεριφορικές αντιδράσεις, όπως το bullying για παράδειγμα. Άρα, οι παιδαγωγοί της προσχολικής ηλικίας, πρέπει να επιμορφώνονται με τις κατάλληλες κοινωνικοσυναισθηματικές μεθόδους, όπως είναι π.χ η ενσυναίσθηση, ώστε σε συνδυασμό με την πείρα τους να πετυχαίνουν πάντοτε το καλύτερο αποτέλεσμα για τα παιδιά.
  3. Η ύπαρξη ενός στέρεου, υπεύθυνου και δημιουργικού παιδαγωγικού προγράμματος του παιδικού σταθμού-νηπιαγωγείου. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η ενδυνάμωση της νοητικής ανάπτυξης των παιδιών, κατά την κρίσιμη προσχολική ηλικία. Γνωρίζοντας λοιπόν εκ των προτέρων οι γονείς σε ποιούς τομείς θα πρέπει να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους κατά την επιλογή του ιδανικού παιδικού σταθμού για το παιδί τους, θα μπορέσουν να λάβουν και την καλύτερη απόφαση. Πολύ περισσότερο επίσης θα μπορέσουν να νιώσουν οι ίδιοι σίγουροι για την επιλογή τους, γεγονός, που θα προσδώσει και στο παιδί τους ασφάλεια και ηρεμία για την καλύτερη προσαρμογή του στον παιδικό σταθμό. Το σημαντικότερο όλων ωστόσο, είναι η υλοποίηση στην πράξη αυτής της θεωρητικής διαδικασίας. Η επίσκεψη στο χώρο, έχοντας άνεση χρόνου και η συνομιλία με τους υπευθύνους κρίνεται ως θεμελιακή. Από κει και πέρα, εναπόκειται στους υπευθύνους του παιδικού σταθμού, όχι μόνο να ενημερώσουν λεπτομερώς τους γονείς, αλλά και να τους ανοίξουν την δυνατότητα, να αντιληφθούν τη φιλοσοφία αποκτώντας την εμπειρία του συγκεκριμένου παιδικού σταθμού και επομένως να τον εμπιστευτούν. Ίσως αυτό το άνοιγμα προς τους γονείς να είναι και το καθοριστικό κριτήριο αλλά και χαρακτηριστικό, που θα πρέπει να διέπει έναν άρτια οργανωμένο στις σωστές κατευθύνσεις παιδικό σταθμό.