http://www.europeancollege.gr/

εγγραφείτε στο newsletter μας

*
Παρακαλούμε εισάγετε το email σας
Έχετε εγγραφεί στην υπηρεσία newsletter.

Engineering Corner

Στη γωνιά της αρχιτεκτονικής και της μηχανικής τα παιδιά «χτίζουν καλύτερες σχέσεις» με προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες τους, και φαίνεται ότι γίνεται ουσιαστικότερη κατάκτησή τους, όταν ο/η εκπαιδευτικός τους βοηθά να κάνουν τις συνδέσεις μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, ο εγκέφαλος, ένα εργαλείο που ψάχνει να βρει κανόνες, χτίζει, οργανώνει και συνθέτει καινούργια γνώση.

Η γωνιά της  αρχιτεκτονικής και της μηχανικής προσφέρει ανοιχτού τύπου εξερεύνηση, όπου το παιδί αποφασίζει μόνο του για τη δράση του. Εδώ τα παιδιά μπορούν να εξασκήσουν δεξιότητες μαθηματικές και φυσικών επιστημών, εξερευνώντας τα χρώματα, τα σχήματα, το βάρος, το μέγεθος, την ισορροπία, την επίλυση προβλήματος, κάνουν συγκρίσεις, υποθέσεις και πειραματίζονται,∙ επίσης,  «ζωντανεύουν» την φαντασία τους χτίζοντας ένα κάστρο για παράδειγμα.

Ακόμη, καλλιεργούν την χωρική νοημοσύνη, καθώς και τις κινητικές τους δεξιότητες. Επιπρόσθετα, εξερευνούν  τις δεξιότητες επικοινωνίες, συνεργατικότητας αλλά και της ανάπτυξης προφορικού λόγου  που ξεδιπλώνεται μέσω της δράσης και της λεκτικής απόδοσης της δημιουργίας.
 
Η γωνιά αυτή προκαλεί τη δημιουργικότητα των παιδιών μέσω απλών υλικών. Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα Simon Nicholson(1971): «Σε κάθε περιβάλλον ο βαθμός της εφευρετικότητας και της δημιουργικότας, και η πιθανότητα της ανακάλυψης, είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον αριθμό και το είδος των μεταβλητών μέσα σε αυτό».  Ο Nicholson ανέπτυξε μία θεωρία για τα «άχρηστα υλικά» σύμφωνα με αυτήν τα υλικά θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν, να σχεδιαστούν και να ξανασχεδιαστούν, να είναι απλά κι αληθινά, σε πολλά σχήματα, από φυσικά υλικά (ύφασμα, γυαλί, ξύλο, μέταλλο, πλαστικό, χαρτί-ανακυκλώσιμα υλικά) και από τον καθημερινό κόσμο των ενηλίκων. Οι χρήσεις των υλικών πρέπει να είναι ατελείωτες όπως και οι ιδέες των παιδιών. Όσο πιο απλό ένα υλικό, τόσα πιο σύνθετα πράγματα μπορείς να κάνεις με αυτό!

Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν να εμπλουτίζουν το υλικό και παρέχουν ερεθίσματα και ιδέες στα παιδιά, τα οποία είναι διαθέσιμα στα παιδιά ανά πάσα στιγμή, προωθώντας έτσι την αυτενέργεια του κάθε παιδιού και τη συνεργατικότητα μεταξύ των παιδιών της τάξης.