http://www.europeancollege.gr/

εγγραφείτε στο newsletter μας

*
Παρακαλούμε εισάγετε το email σας
Έχετε εγγραφεί στην υπηρεσία newsletter.

Ορισμός της πολυπρισματικής αρχιτεκτονικής

H ολιστική παιδαγωγική φιλοσοφία, που διαπνέει το σύστημα LEADS (Language Enhancement and Cognitive Development System) διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη θετική προσχολική εκπαίδευση του 21ου αι. και επιδρά καταλυτικά και στον ΤΡΟΠΟ και στο ΧΩΡΟ μάθησης.
 
Ο ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ οργανωμένος χώρος του Ευρωπαϊκού Κολεγίου, στηρίζεται στο δόγμα: "Ο καλύτερος δάσκαλος είναι το παιδί", (child-centeredapproach), το οποίο μπορεί να διαγράψει την επιτυχή πορεία του προς τη διανοητική του ανάπτυξη (άθροισμα δημιουργικής, συναισθηματικής, κοινωνικής νοημοσύνης) μέσα από τη συνέργεια δύο βασικών περιβαλλόντων, του οικογενειακού και του σχολικού. 

Η έννοια του σχολικού περιβάλλοντος (συνδυασμός έμψυχου και άψυχου υλικού) είναι τρισδιάστατη: Είναι ο παιδαγωγός, ο χώρος και οι διαπροσωπικές του σχέσεις. 
Οι τρεις διαστάσεις του σχολικού περιβάλλοντος, βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση μεταξύ τους και σε ταυτόχρονη διάδραση με το παιδί ως κέντρο-στόχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η δυναμική των σχέσεων που αναπτύσσονται, δίνει το ερέθισμα στο παιδί να προχωρήσει ενεργητικά πλέον (ενεργητική μάθηση) μέσα από την εμπειρία (βιωματική μάθηση) στην αυτονομημένη εξερεύνηση (enquiry-basedmethod)  του προϊόντος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η «μάθηση». Μάθηση θεωρείται η νοητική διεργασία, η οποία βασισμένη στις αρχές της δημοκρατικής εκπαίδευσης, οδηγεί στην απόκτηση των κατάλληλων δεξιοτήτων, που συνθέτουν την παιδική ευφυϊα.

Η πολυπρισματική εσωτερική εκπαιδευτική αρχιτεκτονική του συστήματος LEADS για την προσχολική εκπαίδευση:
 
Ως πολυπρισματική θεωρείται εκείνη η εκπαιδευτική αρχιτεκτονική η οποία οδηγεί το παιδί μέσω του πολυδιάστατου συμβολισμού της διαμόρφωσης του υλικού περιβάλλοντος χώρου και της απορρέουσας θετικής διδακτικής πρακτικής (=facilitatingpositivemotivationalprocessesinlearning)στη δυνατότητα πρόσληψης μηνυμάτων-ερεθισμάτων, τα οποία ενεργοποιούν το α΄στάδιο της διαδικασίας της μάθησης, που είναι η ψυχολογική κινητοποίηση και η ενθάρρυνση της  περιέργειας. Ο χώρος αποτελεί ένα σημειωτικό σύστημα, το οποίο αποκαλύπτει τις προϋποθέσεις διαδραστικών σχέσεων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, του ατόμου, της μικρής ομάδας και της τάξης ως σύνολο. Ακολουθεί το β΄στάδιο, αυτό της συνεργατικής επεξεργασίας από την ομάδα, ώστε να εκμαιευτεί από κοινού λόγος και σκέψη μέσα από την εικονοποίηση των σημείων. Το γ΄στάδιο είναι το ατομικό προϊόν μάθησης, που προκύπτει σε κάθε παιδί, μέσα από την ανάπτυξη της προσωπικής του ανακαλυπτικής και διερευνητικής δεξιότητας.
 
Η πολυπρισματική εσωτερική εκπαιδευτική αρχιτεκτονική του συστήματος LEADS για την προσχολική εκπαίδευση:
 
Ο χώρος παρουσιάζει την ενσωμάτωση αναφορών στη φύση, το ξύλο, το πράσινο και γαλάζιο χρώμα προδίδοντας τη minimal εκδοχή και αρχές χρωματοθεραπείας.  Παράλληλα, «ζωηρεύει» στο χώρο της μουσικής και της KIDS ART GALLERY, όπου στόχος είναι η ανάδειξη και έκφραση των ποικίλων συναισθημάτων μέσω της τέχνης. Επομένως η συγκεκριμένη χρωματική επιλογή, συμβάλλειο από τη μια στην ηρεμία του παιδιού και από την άλλη στην ενεργοποίηση της δημιουργικότητάς του.
 
Η σημειωτική προσέγγιση, που διαπνέει τους εκπαιδευτικούς χώρους του Ευρωπαϊκού Κολεγίου, στηρίζεται στην κωδικοποίηση με τη μορφή λέξεων, εικόνων, ήχων, ενεργειών, σχέσεων ή αντικειμένων, οι οποία συμβάλλει ειδικότερα στην ενίσχυση της πολλαπλής νοημοσύνης (θεωρία Howard Gardner).
Αναλυτικά ο τρόπος διασύνδεσης των ποικίλων μορφών χώρου με την θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης είναι ο ακόλουθος:

  1. Literacy Corner - Γλωσσική νοημοσύνη
  2. Science Corner - Λογικομαθηματική, Νατουραλιστική νοημοσύνη
  3. Engineering Corner - Χωρική Νοημοσύνη
  4. Discussion Center - (Κέντρο Λόγου, Διαλόγου και Σκέψης) Διαπροσωπική, Γλωσσική Νοημοσύνη
  5. Νature Corner - Νατουραλιστική Νοημοσύνη
  6. Imaginative play area - Κιναισθητική Νοημοσύνη
  7. Art Corner - Ενδοπροσωπική, Συναισθηματική Νοημοσύνη
  8. Aίθουσα Μαθηματικών και Ρομποτικής - Λογικομαθηματική Νοημοσύνη
  9. Μουσική Γωνιά - Μουσική Νοημοσύνη
  10. Αίθουσα Γλωσσών και Πολιτισμών του Κόσμου , Διαπολιτισμική εκπαίδευση
  11. Αίθουσα Μοντεσσόρι – Αυτονομημένη εκπαίδευση
  12. Kids Art Gallery - Μουσειοπαιδαγωγική προσέγγιση